Gry wideo, LEGO oraz K-pop wśród fraz wyszukiwanych przez dzieci najczęściej przed Bożym Narodzeniem 2020 r.
Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami, co oznacza, że ludzie na całym świecie przygotowują się do świąt. Jako że ich głównymi "beneficjentami" są dzieci, niektórzy rodzice i członkowie rodziny mogą mieć problemy z pomysłami na prezenty. Firma Kaspersky zaleca rodzicom, aby sprawdzili w internecie, jakie są ich główne zainteresowania młodych ludzi, aby mieli pewność, że tegoroczne prezenty będą trafione.
Według najnowszej analizy firmy Kaspersky opartej na zanonimizowanych metadanych dobrowolnie dostarczonych przez użytkowników programu Kaspersky Safe Kids, w listopadzie dzieci wykazywały największe zainteresowanie w kilku obszarach. Najpopularniejsze kategorie stanowiły gry wideo, muzyka, sklepy i zakupy, zabawki, kreskówki, usługi i platformy, postacie fikcyjne, hobby oraz aktywności, jak również konsole do gier. Trzy najważniejsze spośród tych zainteresowań to gry (44%), muzyka (14%) oraz zakupy (10%).
Dzieci szukające gier w internecie wykazały największe zainteresowanie takimi produkcjami jak: Roblox (23%), Among Us (21%) oraz Minecraft (20%). Inne popularne gry to Gacha Life (16%) oraz Fortnite (11%).
Chociaż w sprzedaży pojawiły się niedawno konsole nowej generacji, nieoczekiwanie dzieci najczęściej szukały nienowego już urządzenia Nintendo Switch (42%), z kolei na drugim miejscu znalazło się PlayStation (36%), a na trzecim Xbox (22%). Najbardziej pożądane gry na konsolę Nintendo Switch to Mario, Animal Crossing oraz The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Gatunek muzyczny K-pop, który królował na listach przebojów w ostatnich latach, nadal cieszy się dużą popularnością na całym świecie, także wśród dzieci. Dotyczyła go niemal połowa wyszukiwań "muzycznych" (48%) i były one zdominowane przez dwa zespoły: BTS (58%) oraz BLACKPINK (42%).
Dzieci niezmiennie uwielbiają zabawki. 51% wyszukiwań z tej kategorii stanowiły klocki LEGO. Na kolejnych miejscach uplasowały się lalki Barbie (22%), zestawy Playmobil (11%) oraz lalki L.O.L. (8%). Jeśli chodzi o dziecięcą obsesję na punkcie klocków LEGO, młodzi użytkownicy szukają zwykle różnych specjalnych edycji klocków LEGO - w zależności od swojej ulubionej gry, filmu czy postaci. Najpopularniejsze zestawy LEGO są związane z następującymi seriami i elementami popkultury: Among Us, Harry Potter, Gwiezdne Wojny, Ninjago, Technic, City, Friends oraz Minecraft.
Rodzicom, którzy jeszcze nie wybrali prezentu dla swoich dzieci, specjaliści z firmy Kaspersky zalecają poszukanie prezentów z branży gier, związanych z koreańską popkulturą, jak również rozważenie pewniaka - klocków LEGO. Warto jednak poprzedzić wybór rozmową z dzieckiem, aby dowiedzieć się, kim są jego idole i czym faktycznie się interesuje.
W internecie krąży popularne powiedzenie: "Google wie o tobie więcej niż twoja własna matka", które wydaje się zaskakująco trafne. Wiedząc, czego szukają online ich dzieci, rodzice mogą lepiej zrozumieć ich potrzeby, a nawet stać się ich lepszymi przyjaciółmi - co naturalnie jest niezwykle istotne, nie tylko przed Bożym Narodzeniem - skomentowała Anna Larkina, analityczka treści internetowych w firmie Kaspersky.
Aby stworzyć lepsze relacje z dzieckiem, firma specjaliści z firmy Kaspersky zalecają następujące działania:
- Nie wyciągaj pochopnie wniosków, jeśli Twoje dziecko poświęca zbyt wiele czasu grom. Być może realny świat rozczarowuje je i potrzebuje Twojego wsparcia. Zamiast ograniczać czas, jaki dziecko może przeznaczyć na gry, możesz pomóc mu rozwiązać jego problemy (np. w szkole lub z innymi członkami rodziny).
- Znajdź trochę czasu, aby zagrać ze swoim dzieckiem lub obejrzeć z nim nowy serial. Wspólne hobby może wiele zmienić w Waszych relacjach.
- Zainstaluj Kaspersky Safe Kids, rozwiązanie pozwalające monitorować oraz przeszukiwać aktywność online swojego dziecka na różnych urządzeniach bez naruszania jego prywatności. Rozwiązanie oferuje również przydatne wskazówki podpowiadające, jak można pomóc dziecku bezpiecznie zachowywać się online.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.