Kaspersky prezentuje wyniki finansowe wskazujące na stabilny wzrost w 2020 r.
Obserwowane w wielu organizacjach w 2020 r. przyspieszone przenoszenie działalności do świata cyfrowego oraz wprowadzanie pracy zdalnej zwiększyło potrzebę cyberbezpieczeństwa. Firma Kaspersky, która nieustannie pracowała nad tym, aby móc dostarczać jedne z najlepszych produktów oraz usług w branży i zapewnić ochronę swoim klientom na całym świecie, osiągnęła znaczący sukces zarówno w sektorze B2B (+13% rok do roku**) jak i B2C (+4% rok do roku**). Jej wyniki sprzedaży** w 2020 r. należały do najlepszych w historii firmy. Wzrost w sektorze B2B wynikał ze stałego wzrostu odnotowywanego w strategicznych obszarach działalności, łącznie z rozwiązaniami dla klientów enterprise (+23% rok do roku**) oraz nieprzeznaczonymi dla punktów końcowych (+27% rok do roku**). Firma wprowadziła nowe rozwiązania, w tym Kaspersky Managed Detection and Response (MDR) – usługę zapewniającą ciągłą, opartą na uczeniu maszynowym ochronę w trybie 24/7, pozwalającą przekierować zasoby zespołów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo IT na analizę zagrożeń, badanie i reagowanie na nie – oraz osiągnęła 10% wzrost rok do roku** w zakresie sprzedaży cyfrowej B2B.
Ponadto, firma odnotowała 3%** wzrost rok do roku w najdotkliwiej doświadczonym przez pandemię segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Towarzyszył temu znaczący wzrost sprzedaży rozwiązania Kaspersky Endpoint Security Cloud (+80% rok do roku**). Wychodząc naprzeciw potrzebom średnich firm, w połowie roku firma Kaspersky wprowadziła nowe rozwiązanie Kaspersky Endpoint Detection and Response Optimum (EDR Optimum) przeznaczone dla organizacji posiadających ograniczoną wiedzę ekspercką oraz zasoby w zakresie bezpieczeństwa.
Ciągnący się miesiącami globalny lockdown spowodował głęboką zmianę w sektorze klientów indywidualnych, przyspieszając penetrację cyfrową. Podczas gdy restrykcje znacząco wpłynęły na rynek detaliczny, prowadząc do spadku sprzedaży materialnej (13% rok do roku**), w sektorze sprzedaży cyfrowej B2C firma Kaspersky odnotowała 8% wzrost rok do roku**. Przyczynił się do tego imponujący dwucyfrowy wzrost na przestrzeni całego roku.
Rok 2020 przyniósł nowe zasady gry. To, jak żyjemy, pracujemy, dokonujemy zakupów czy prowadzimy życie towarzyskie, zmieniło się szybciej i w sposób bardziej nieoczekiwany niż byliśmy w stanie przewidzieć przed pandemią wirusa powodującego COVID-19. W jednym momencie świat stał się cyfrowy i bardziej narażony na cyberzagrożenia. Jako firma my także musieliśmy dostosować się do nowej rzeczywistości, a naszym zadaniem było zapewnić ludziom bezpieczniejszą przyszłość. Odnotowaliśmy wzrost w kluczowych sektorach działalności, co dowodzi, że w tych niepewnych czasach ludzie potrzebują najlepszej ochrony oraz bezpieczeństwa - powiedział Aleksander Mojsjejew, dyrektor biznesowy w firmie Kaspersky.
W 2020 r. firma Kaspersky ósmy rok z rzędu uplasowała się na pierwszym miejscu pod względem wskaźnika TOP3. Jej produkty znalazły się w pierwszej trójce w 50 na 62 niezależne testy, w których uczestniczyły w całym roku, zdobywając pierwsze miejsce w 45 z nich. Co więcej, niezależna organizacja AV-Comparatives szósty raz przyznała Kaspersky Internet Security – flagowemu rozwiązaniu bezpieczeństwa dla użytkowników domowych – tytuł „Produkt Roku”.
Na globalny rezultat firmy wpłynęły pozytywne wyniki w większości regionów, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej (+15% rok do roku**), Rosji, w krajach bałtyckich, w Azji Środkowej oraz we Wspólnocie Niepodległych Państw*** (+15% rok do roku**), w rejonie Środkowego Wschodu, Turcji oraz Afryki (+14% rok do roku**), jak również w Europie (+6% rok do roku**). Region Azji i Pacyfiku, w którym operacje biznesowe najwcześniej ucierpiały z powodu pandemii, odnotował stabilny wynik w stosunku do poprzedniego roku. To samo dotyczyło regionu Ameryki Północnej, gdzie sprzedaż napędzał głównie segment cyfrowy.
W 2020 r. firma Kaspersky zrealizowała kilka znaczących przedsięwzięć w ramach swojej Globalnej Inicjatywy Transparentności związanych z wcześniejszymi zobowiązaniami i nie tylko. Zakończono przenoszenie przetwarzania i przechowywania danych do Szwajcarii. Dane dot. zagrożeń przekazywane przez użytkowników zlokalizowanych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz wielu państwach z regionu Azji i Pacyfiku**** przetwarzane są obecnie w dwóch centrach danych w Zurychu i obejmują podejrzane lub nieznane wcześniej szkodliwe pliki przesyłane przez produkty firmy do sieci Kaspersky Security Network (KSN) w celu automatycznej analizy szkodliwego oprogramowania.
Firma Kaspersky ogłosiła również otwarcie swojego Południowoamerykańskiego Centrum Transparentności we współpracy z CyberNB Association w Nowym Brunszwiku, w Kanadzie, oraz wprowadziła specjalistyczne szkolenie w zakresie oceny bezpieczeństwa produktu - Cyber Capacity Building Program. Wszystkie wskaźniki wzrostu podawane są bez uwzględnienia zmian kursów walutowych.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.
* Liczby zostały podane w zaokrągleniu dla łatwiejszego odczytu. Przychód wyniósł 703,9 miliona dolarów amerykańskich. Wzrost rok do roku stanowi 2,8%.
** Wszystkie dane liczbowe dotyczące segmentów i regionów odnoszą się do wartości zamówień netto, nie przychodów. *** Państwa z wyżej wymienionego regionu obejmują Armenię, Azerbejdżan, Białoruś, Estonię, Gruzję, Kazachstan, Kirgistan, Łotwę, Litwę, Mongolię, Federację Rosyjską, Tadżykistan, Turkmenistan, Uzbekistan.
**** Australia, Nowa Zelandia, Japonia, Bangladesz, Brunei, Kambodża, Indie, Indonezja, Korea Południowa, Laos, Malezja, Nepal, Pakistan, Filipiny, Singapur, Sri Lanka, Tajlandia oraz Wietnam.