24/7
Rozwiązania
Cyberbezpieczeństwo transportu
Budowanie ochrony w pojazdach łączących się z internetem i inteligentnych systemach transportowych
O produkcie
-
Jednostka bezpiecznej komunikacji (SCU)
Niezawodna i elastyczna platforma programowa wspierana i wzmacniana przez system KasperskyOS, która umożliwia producentom silników rozwijanie i implementację pojedynczej, bezpiecznej bramy do elektronicznych jednostek sterujących w pojazdach połączonych z internetem, co zapewnia bezprzewodowe połączenie ochrony przed cyberintruzami i rozszerzone technologie diagnostyczne.
-
Ochrona wbudowana na poziomie systemu operacyjnego
KasperskyOS to system operacyjny zaprojektowany specjalnie w celu ochrony skomplikowanych systemów wbudowanych przed takimi zagrożeniami jak infekcja szkodliwym kodem czy ataki wirusów lub hakerów. Jest to osiągane m.in. poprzez egzekwowanie oddzielania i przestrzegania polityki, przy użyciu zaufanych i niezawodnych metodologii ochrony i opatentowanych technik.
-
Usługi analizy zagrożeń dla transportu
Szeroki wachlarz usług cyberbezpieczeństwa dla branży motoryzacyjnej, kolejowej i transportowej w szerszym znaczeniu, które zapewniają analizę i dostarczają informacje potrzebne do ulepszenia operacji bezpieczeństwa, a także umożliwiają stosowanie proaktywnej ochrony przed zagrożeniami zaawansowanymi.
Obszary użycia
-
Ochrona pojazdów połączonych z internetem
Bardziej kompleksowe podejście do tworzenia bezpiecznych, połączonych z internetem i wkrótce autonomicznych pojazdów w oparciu o:
- jednostkę kontroli komunikacji (SCU) — pojedynczą, bezpieczną bramę między znajdującymi się w pojeździe sterownikami silnika (ECU) czy telematyczną jednostką sterującą (TCU) a zewnętrznymi usługami i zasobami, z którymi oddziałują,
- KasperskyOS, zapewniający bezpieczne uruchamianie oprogramowania i chroniący przed wszelkimi błędami w oprogramowaniu, jak również cyberintruzami i szkodliwymi programami,
- usługi analizy zagrożeń pomagające zidentyfikować, przeanalizować i skorygować wszelkie luki w cyberbezpieczeństwie pojazdów.
-
Systemy kolei i szybkiego transportu
Z uwagi na wprowadzenie telekomunikacyjnego systemu sterowania pociągami (CBTC) i europejskiego systemu sterowania pociągiem (ETCS) producenci i operatorzy systemów transportowych muszą zwracać jeszcze większą uwagę na cyberbezpieczeństwo systemów automatyki lokomotyw i stacji.
Nasze rozwiązania dla kolei i szybkiego transportu działają na różnych etapach cyklu życia podstawowych komponentów automatyki – od analizy po usługi bezpieczeństwa zarządzanego, a także od wbudowanego automatycznego sterowania pociągami po internetowe portale sprzedaży biletów.
-
Ocena stanu bezpieczeństwa i testy penetracyjne
Ocena bezpieczeństwa i analiza:
- elementów wewnętrznych pojazdu (ECU, TCU, TPMS, RKE, PATS itd.) oraz interfejsów,
- aplikacji, w tym kodu źródłowego i architektury,
- systemów opartych na chmurze i centrach danych z telematyką (parking sterowany zdalnie, rozrywka, informacje w czasie rzeczywistym na temat ruchu itp.),
- stanu bezpieczeństwa po stronie klienta telekomunikacyjnego – komunikacja zewnętrzna z platformami obsługi pojazdów połączonych z internetem.
Testy penetracyjne, emulowanie omijania systemów przez osoby z zewnątrz i wewnątrz.
Pomoc techniczna na najwyższym poziomie i profesjonalne usługi
Profesjonalna pomoc dostępna zawsze, kiedy jej potrzebujesz. Dostępna w ponad 200 krajach, 34 biurach na całym świecie, 24/7/365. Skorzystaj z naszych pakietów pomocy technicznej na najwyższym poziomie lub skontaktuj się z naszymi specjalistami, aby mieć pewność, że maksymalnie wykorzystujesz swoją ochronę od Kaspersky.
Dokumenty techniczne
Dowiedz się więcej od naszych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa
Zagrożenia
Rozwiązania firmy Kaspersky w zakresie transportu zabezpieczają wykorzystujące oprogramowanie pojazdy połączone z internetem i inteligentne systemy transportowe przed uzyskiwaniem nieautoryzowanego dostępu i szkodami wynikającymi z cyberataków, np.:
-
Kradzież i wykorzystanie danych logowania kierowcy i pasażera oraz danych poufnych
-
Implementacja nieautoryzowanego oprogramowania układowego
-
Ataki z wykorzystaniem portów USB i OBD2
-
Uzyskiwanie dostępu zdalnego i ataki za pośrednictwem urządzeń mobilnych
-
Podsłuchiwanie danych i ataki typu Man-in-the-Middle
-
Wykorzystanie luk w oprogramowaniu w aplikacjach ogólnych i charakterystycznych dla branży
Aby dowiedzieć się, w jaki sposób prawdziwe cyberbezpieczeństwo może wspomóc strategię ochrony w Twojej firmie, skontaktuj się z naszymi ekspertami.