Kaspersky
Security Center
Kaspersky Security Center ułatwia zarządzanie bezpieczeństwem i systemami IT. W pełni skalowalna konsola idealnie nadaje się dla rozwijających się firm, których potrzeby w zakresie bezpieczeństwa ulegają ciągłym zmianom: ułatwia nie tylko zarządzanie złożonymi systemami i bezpieczeństwem, ale także rozdzielenie obowiązków między administratorów. Wszystko to odbywa się z poziomu ujednoliconej konsoli zarządzającej, która jest również dostępna w postaci webowej. Kaspersky Security Center to:
- wszechstronna konsola administracyjna z dodatkowym elastycznym interfejsem webowym dostępnym z dowolnego miejsca – za pośrednictwem dowolnego urządzenia stacjonarnego lub mobilnego,
- łatwość zarządzania, które pozwala na przeglądanie i administrowanie zabezpieczeniami w środowisku korporacyjnym — w chmurze, na maszynach fizycznych i wirtualnych oraz na urządzeniach przenośnych,
- łatwe wdrażanie i zarządzanie zabezpieczeniami dzięki gotowym do użycia ujednoliconym politykom.
Niezależnie od tego, czy zarządzasz setkami czy tysiącami stacji roboczych, w infrastrukturze scentralizowanej czy rozproszonej (lub oba przypadki), Kaspersky Security Center ułatwia instalację, konfigurację i zarządzanie naszymi kompleksowymi technologiami zabezpieczającymi. Ułatwia skalowanie oraz aktywowanie nowych narzędzi i funkcji na miarę potrzeb zmieniającej się firmy.
-
Automatyzuje wzmacnianie bezpieczeństwa IT i pozwala uzyskać pełen obraz
Duża różnorodność platform, urządzeń, oprogramowania i aplikacji utrudnia życie menedżerom ds. bezpieczeństwa IT. Mimo że złożoność infrastruktury sprawia, że zapewnienie bezpieczeństwa jest trudniejsze, jednak nie można z niego zrezygnować.
Wykrywanie sprzętu, inwentaryzacja oprogramowania i łatanie luk w zabezpieczeniach na czas wymagają nakładu pracy i czasu.
Rozwiązanie Kaspersky Security Center upraszcza te wyzwania. Do zarządzania fizycznymi, wirtualnymi i chmurowymi punktami końcowymi, urządzeniami mobilnymi i systemami wbudowanymi służy jedna konsola, co zwiększa efektywność i zmniejsza całkowity koszt posiadania.
-
Przejmij kontrolę nad aktywami, obniż koszty
Rozwiązanie Kaspersky Security Center umożliwia pełną widoczność sprzętu i oprogramowania działającego w sieci. Oszczędzaj na kosztach licencjonowania, centralnie monitorując i przydzielając użytkownikom odpowiednie prawa. Zautomatyzowane wykrywanie urządzeń, odnajdywanie sprzętu i raporty zawierające spis oprogramowania pomagają zoptymalizować zasoby. Dzięki rozwiązaniu Kaspersky Security Center łatwej jest śledzić i kontrolować licencje oprogramowania i zasoby sprzętowe.
-
Identyfikuj luki w zabezpieczeniach i zarządzaj nimi
Administrowanie funkcjami zarządzania lukami i instalacją łat odbywa się za pośrednictwem rozwiązania Kaspersky Security Center. Funkcje te identyfikują potencjalne punkty wejścia złośliwych programów do sieci, wykrywając luki w aplikacjach i systemach operacyjnych, a także blokują je, zanim złośliwe oprogramowanie wyrządzi jakiekolwiek szkody.
Zautomatyzowane wyszukiwanie luk w zabezpieczeniach odbywa się w czasie rzeczywistym i wykorzystuje analizę w chmurze, dzięki czemu instalacja krytycznych łat odbywa się na bieżąco bez wpływu na systemy i użytkowników. Dzięki obsłudze ponad 150 aplikacji funkcja monitorowania luk w rozwiązaniu Kaspersky Security Center zapewnia kompleksową ochronę najczęściej wykorzystywanym aplikacjom biznesowym. Po wykryciu luki otrzymują odpowiedni priorytet, a jako pierwsze są eliminowane te, które stwarzają największe zagrożenie.
-
Zautomatyzuj ograniczanie ryzyka
Łaty są pobierane, dystrybuowane i instalowane automatycznie na urządzeniu fizycznym, wirtualnym lub opartym na chmurze. Zoptymalizowane algorytmy aktualizacji od firmy Microsoft zmniejszają ruch sieciowy i zajmują mniej miejsca na dysku.
Monitoruj stan instalacji łat oraz otrzymuj raporty o postępie i skuteczności instalacji poprawek dla aplikacji innych firm.
Usprawnij rutynowe zadania
Rozwiązanie Kaspersky Security Center zawiera szeroką gamę funkcji służących do zarządzania systemami IT, które ułatwiają rutynowe zadania IT w sieciach niejednorodnych.
Rozbudowa architektura rozwiązania Kaspersky Security Center obejmuje wtyczki do zarządzania produktami ochronnymi dla każdej platformy. W przypadku udostępnienia nowego (lub zaktualizowanego) produktu zabezpieczającego odpowiednie rozszerzenie może zostać zainstalowane w Kaspersky Security Center bez konieczności ponownej instalacji konsoli czy jej łatania. Dystrybucję i instalację oprogramowania na punkcie końcowym można łatwo przeprowadzić za pomocą narzędzi dostępnych w kliencie Kaspersky Security Center. Ponadto rozwiązanie oferuje przydzielanie dostępu w oparciu o role oraz zintegrowane pulpity nawigacyjne, tak aby każdy administrator mógł uzyskać dostęp tylko do tych narzędzi i danych, które są związane z jego obowiązkami.
-
Łatwa skalowalność
Skalowanie odbywa się bez konieczności zmiany początkowej konfiguracji. Za pomocą pojedynczej instalacji serwera Kaspersky Security Center można zarządzać do 100 000 fizycznych, wirtualnych i chmurowych punktów końcowych. Jeden agent aktualizacji może obsłużyć do 10 000 hostów. Schematy oparte na hierarchii master-slave można również tworzyć dla wielu serwerów, gdzie role i prawa związane z serwerem głównym są dziedziczone przez każdy serwer podrzędny, a serwer główny panuje nad każdym hostem zarządzanym przez każdy serwer podrzędny.
-
Zabezpiecz swoje dane
Zarządzane centralnie funkcje szyfrowania stanowią dodatkową warstwę ochronną, która zapobiega utracie danych w przypadku kradzieży urządzenia lub ataku złośliwego oprogramowania. Rozwiązanie Kaspersky Security Center umożliwia administratorom centralne włączanie i wyłączanie funkcji FileVault w systemie macOS®, szyfrowania urządzeń przenośnych, modułu Kaspersky Encryption i Microsoft BitLocker® w systemie Microsoft® Windows®. Produkt monitoruje również stan zaszyfrowanych urządzeń, informuje o zablokowanym dostępie do zaszyfrowanych plików i tworzy kopię zapasową kluczy szyfrowania, umożliwiając przywrócenie danych dostępowych.
-
Optymalizacja zdalnej pomocy technicznej
Ulepszone funkcje zdalnego rozwiązywania problemów i pomocy technicznej skracają czas reakcji i zwiększają skuteczność. Rozwiązanie Kaspersky Security Center umożliwia nawiązywanie połączenia z komputerami klienckimi/zdalnymi zarządzanymi poprzez protokół RDP, ułatwiając diagnostykę i rozwiązywanie problemów z dowolnym oprogramowaniem.
-
Bezproblemowa instalacja w biurach zdalnych
Konfigurowanie nowych stacji roboczych w oddziałach może być wykonywane zdalnie i automatycznie. Można również zainstalować i zaplanować automatyczną instalację nowych aplikacji poza godzinami pracy. Umożliwia to tworzenie, przechowywanie i instalację obrazów systemowych z jednego miejsca — co idealnie przydaje się na przykład podczas migracji do systemu Microsoft® Windows® 10.
-
Zarządzanie urządzeniami mobilnymi z różnymi systemami
Rozwiązanie Kaspersky Security Center umożliwia zarządzanie firmowymi i prywatnymi urządzeniami mobilnymi z poziomu jednej konsoli. Pracownicy mogą bezpiecznie korzystać z urządzeń przenośnych podczas pracy poza biurem, nie narażając bezpieczeństwa.
-
Bezpieczna praca mobilna
Kaspersky Security Center umożliwia zarządzanie zabezpieczeniami na urządzeniach przenośnych w czasie rzeczywistym oraz oferuje pełen obraz stanu ochrony dzięki inteligentnym wskaźnikom poziomu ochrony. Oddziel dane korporacyjne i osobiste na urządzeniach użytkowników – w tym na urządzeniach gościa – oraz wymuś stosowanie haseł i/lub szyfrowanie danych firmowych, zapobiegając wyciekowi w przypadku kradzieży lub zgubienia urządzenia.
-
Obsługa urządzeń należących do pracowników
Jeśli w firmie stosowany jest model BYOD, Kaspersky Security Center udostępnia łatwe w użyciu kreatory zarządzania umożliwiające zdalne wdrażanie ochrony (OTA) i konsol rejestracyjnych (Samsung KNOX).
-
Portal samoobsługowy zmniejsza obciążenie administratorów
W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia mobilnego administrator może aktywować moduł ochrony karty SIM, blokadę zdalną, a także opcję wymazywania danych i lokalizacji urządzenia, np. za pośrednictwem portalu samoobsługowego, zapobiegając nieautoryzowanemu dostępowi do danych firmowych.
Widoczność i kontrola
Kaspersky Security Center oferuje konsolę, która ułatwia zarządzanie i zabezpieczanie wszystkich urządzeń — fizycznych, wirtualnych i mobilnych.
-
Konsola zarządzania bezpieczeństwem SaaS
Dzięki naszej konsoli Kaspersky Security Center Cloud z łatwością możesz zdalnie zarządzać najważniejszymi funkcjami bezpieczeństwa. Serwer zarządzania zainstalowany jest w chmurze Azure, dzięki czemu nie musisz już poświęcać czasu ani zasobów na wdrażanie i serwisowanie serwera, lecz możesz zlecić te zadania firmie Kaspersky. Teraz ochroną stacji roboczych z systemem Windows, Mac i Linux z Kaspersky Endpoint Security for Business Select możesz zarządzać bezpośrednio poprzez konsolę chmurową.
Najważniejsze cechy rozwiązania:
- Scentralizowane wykrywanie i instalacja punktów końcowych
- Obsługa punktów dystrybucji
- Hierarchia serwera obsługuje migrację – np. przeniesienie serwera głównego do chmury przy utrzymaniu serwera podrzędnego lokalnie
- Kreator migracji
- Obsługa aż do 10 000 węzłów, dzięki czemu jest odpowiednie dla firm dowolnego rozmiaru, w tym korporacji
Istniejące opcje zarządzania, takie jak konsola MMC i konsola sieciowa, nadal są dostępne.
-
Rozszerzona konsola sieciowa dla zarządzania lokalnego
Zarządzanie funkcjami zaawansowanych warstw ochronnych – Kaspersky Vulnerability and Patch Management, Encryption and Remote Desktop Management – jest teraz możliwe za pośrednictwem konsoli sieciowej dla Kaspersky Enterprise Security for Windows, Kaspersky Enterprise Security for Mac i Kaspersky Security for Windows Server.
Obsługiwane są również nowe produkty — Kaspersky Sandbox i Kaspersky EDR Optimum, jak również najnowsza wersja Kaspersky Embedded Systems Security.
-
Zapewnienia integralność systemu i natychmiastową reakcję na zagrożenia
Rozwiązanie Kaspersky Security Center umożliwia monitorowanie wszelkich zmian w najważniejszych elementach zasobów, takich jak serwery sieciowe i bankomaty, oraz natychmiastowe reagowanie na naruszenie ich integralności. Monitor integralności systemu informuje o zdarzeniach, co umożliwia monitorowanie nie tylko systemu plików na urządzeniu (monitorowanie integralności plików), ale także jego rejestru, stanu zapory sieciowej i stanu podłączonego sprzętu.
-
Łatwe zarządzanie zabezpieczeniami dla wszystkich urządzeń
Instalacja, konfiguracja i zarządzanie politykami zabezpieczeń dla wszystkich urządzeń na wszystkich platformach odbywa się z poziomu pojedynczej konsoli, zapewniając lepszą widoczność przy jednoczesnym zwiększeniu możliwości zarządzania i kontroli.
-
Zapobieganie atakom z sieci publicznych
Niezaufane publiczne sieci Wi-Fi narażają urządzenia i sieć firmową na ataki. Tworząc listę zaufanych sieci dla osób pracujących poza biurem, można zezwolić im na dostęp do zaufanych sieci Wi-Fi i zablokować możliwość łączenia się z innymi sieciami, bez uszczerbku na mobilności i produktywności.
-
Uproszczenie zarządzania zaporą sieciową
W systemach operacyjnych Linux i Windows możesz skonfigurować ustawienia zapory sieciowej i zarządzać nimi. Rozwiązanie Kaspersky Security Center umożliwia wymuszenie stosowania zasad korzystania z sieci na wszystkich punktach końcowych.
-
Minimalizacja ryzyka i poprawa efektywności pracowników
Definiuj i kontroluj urządzenia oraz aplikacje, które mogą uzyskiwać dostęp do sieci, a także sposób ich używania, aby zapewnić firmie ochronę przed złośliwym oprogramowaniem. Decyduj, do których urządzeń, aplikacji i witryn pracownicy mogą uzyskać dostęp.
-
Natychmiastowe uruchamianie skutecznej ochrony w środowiskach chmurowych
Integracja konsoli zarządzającej z środowiskiem chmurowym Amazon Web Services zapewnia pełną widoczność i kontrolę nad wdrożonymi w chmurze instancjami rozwiązań Kaspersky Endpoint Security for Linux i Kaspersky Security for Windows Server.
Wdrożenie rozwiązania Kaspersky Security Center na instancji Amazon EC2 umożliwia zarządzanie ochroną środowiska. Można również subskrybować jeden z obrazów AMI dostępny na portalu AWS Marketplace, aby odebrać instancję z gotowym do użycia Kaspersky Security Center (rozwiązanie będzie zainstalowane domyślnie).
Inne chmury publiczne również mogą zostać użyte w standardowy sposób.
-
Zoptymalizowane aktualizacje i ruch
Nowy mechanizm aktualizacji sygnatur 20-krotnie zmniejsza ilość ruchu wykorzystywanego podczas aktualizacji między serwerem Kaspersky Security Center a agentami.
Większą optymalizację ilości ruchu można osiągnąć, wykorzystując zdalny punkt końcowy jako agenta aktualizacji — teraz w środowiskach zdalnych każdy agent aktualizacji może pełnić rolę serwera proxy rozwiązania Kaspersky Security Network.
Pozwala to zmniejszyć obciążenie kanałów komunikacji, co z kolei przyczynia się do zwiększenia przepustowości dla innych zadań.
-
Najlepsze praktyki audytowe
Ulepszenia w realizacji audytu wszystkich aplikacjach punktów końcowych umożliwiają administratorom śledzenie zmian i cofanie stanu do poprzedniej polityki. Możesz porównać dwie polityki stosowane w odniesieniu do pojedynczej zarządzanej aplikacji i otrzymać raport zawierający informacje, które ustawienia polityki są takie same. Jest to szczególnie przydatne, jeśli na przykład różni administratorzy pracujący w odległych biurach utworzyli zasady dla pojedynczej aplikacji zarządzanej lub jeśli jedna zasada najwyższego poziomu została odziedziczona przez wszystkie lokalne biura i zmodyfikowana dla każdego z nich.
Jak uzyskać oprogramowanie Kaspersky Security Center
Program Kaspersky Security Center jest dostępny w ramach każdego z poniższych produktów:
-
-
Najnowsze kompletne wymagania znajdują się w bazie wiedzy firmy Kaspersky.
Należy pamiętać, że wymagania dotyczące pamięci RAM i procesora dla serwera administracyjnego, konsoli administracyjnej i agenta sieciowego są wymaganiami minimalnymi do instalacji tych składników. Zaleca się instalację tych składników na komputerach z większą ilością pamięci RAM i szybszym procesorem.
Serwer administracyjny
-
Wymagania sprzętowe
- Procesor: 1 GHz lub szybszy (co najmniej 1,4 GHz w przypadku 64-bitowej wersji systemu operacyjnego)
- 4 GB pamięci RAM
- 10 GB wolnego miejsca na dysku twardym. Dodatkowo 100 GB dla modułu zarządzania lukami i poprawkami (jeśli używany).
-
Wymagania programowe
- Microsoft Windows 7/8/8.1/10
- Windows Small Business Server 2008/2011
- Microsoft Windows Server 2008/2008 R2/2012/2016/
- Microsoft Windows Storage Server 2008 R2/2012/2012 R2/2016
Konsola internetowa
-
Wymagania sprzętowe i programowe
Konsola internetowa Kaspersky Security Center 11 jest zarządzana z poziomu przeglądarki internetowej (Google Chrome 60 lub nowsza). Wymagania sprzętowe i programowe są identyczne jak wymagania używanej przeglądarki internetowej.
Agent sieciowy
W przypadku komputerów, w których jest zainstalowany agent sieciowy obowiązują następujące wymagania minimalne:
-
Wymagania sprzętowe
- Procesor: 1 GHz lub szybszy (co najmniej 1,4 GHz w przypadku 64-bitowej wersji systemu operacyjnego)
- RAM: 512 MB
- Wolne miejsce na dysku: 1 GB
-
Obsługiwane systemy operacyjne
- Microsoft Windows Embedded POSReady 2009 / POSReady 7 / Standard 7/ 8/ 8.1
- Microsoft Windows XP SP3/7/8/8.1/10
- Windows Essential Business Server 2008
- Windows Small Business Server 2008/2011
- Microsoft Windows Home Server 2011 64-bit.
- Microsoft Windows MultiPoint Server 2011
- Microsoft Windows Server 2008/2008 R2/2012/2012 R2/2016/2019
- Microsoft Windows Storage Server 2008 R2/2012/2012 R2
- Debian GNU / Linux 7.x/8.х/9.х
- Ubuntu Server/Desktop 14.04/16.04/18.04
- CentOS 6.x/7.0 64-bit.
- Red Hat Enterprise Linux Server 6.x/7.x
- SUSE Linux Enterprise Server/Desktop 12
- OS X 10.10 – 10.14
-
Nie jesteś pewien, które rozwiązanie bezpieczeństwa jest odpowiednie dla Twojej firmy?